Haha … wat dacht jij toen je de titel las?
Hadden we je op het verkeerde been gezet ;-)
De afgelopen maanden hebben we de maïs bij de buren zien groeien. Van kleine, kwetsbare plantjes die heel voorzichtig hun kopjes boven het zand uitstaken tot stoere, zelfverzekerde stengels waar je al lang niet meer overheen kon kijken.
September is de maand dat de maïs eraf gaat.
Dat is ieder jaar weer een spektakelstuk. De immens grote kneuzer die in no time de hectaren maïs opslurpt om die in grote bakken, die door stoere tractors worden voortgetrokken, uit te spuwen.
Fascinerend vinden de kinderen het. En een klein beetje spannend ook wel, hoor. Maar veilig achter het hek kan er niks gebeuren.
En zo kunnen we dus zeggen dat er deze maand flink is gekolfd bij ons kinderdagverblijf ;-)

Jip, Janneke en Hanneke
We hebben ons destijds voorgenomen om op onze website iedere maand een berichtje te plaatsen over wat er op het kinderdagverblijf gebeurt. Af en toe is dat een nieuwtje, vaak een verhaal.
Van het ene feest naar het andere: deze week was het Nationale Modderdag. Officieel bedoeld om kinderen te laten ontdekken wat modder is en om hen in contact te brengen met de aarde.
Afgelopen woensdag reikte wethouder Harrie van Rooijen ons het label uit, net als aan de Kinderdagverblijven Bambino en Spetterburcht. Het label was de beloning voor onze inspanningen om kinderen op ons kinderdagverblijf met het verkeer kennis te laten maken.

Carnavallen zit in het bloed. Dat leer je niet. Dat heb je.
Zodra kinderen naar school gaan, krijgen ze les in verkeersveilig gedrag. Maar … waarom zou je daar niet al op de kinderdagverblijven mee beginnen? Kleine kinderen en peuters nemen toch ook al aan het verkeer deel?
Voor het verstrijken van het jaar nog vlug even een berichtje. Een berichtje vanuit …. jawel: ons nieuwe kinderdagverblijf! Yeahhhh!!!!